CD Projekt RED prezradil viac o svojej prioravovanej hre Cyberpunk 2077. Autori si zvolili cestu prelínania herných žánrov. Konkrétne pôjde o FPS s RPG prvkami, pričom dôraz bude kladený na RPG stránku hry. Hráčska komunita teda dostane do rúk hru podobnú Deus Ex či Bioshock sérií.

Dej sa bude odohrávať vo veľkom otvorenom futuristickom prostredí, v meste Night City, ktoré bude inšpirované veľkomestami akými sú Los Angeles alebo San Francisco. Rozdelené bude na šesť tematických štvrtí s mega budovami, ktoré ponúknu vlastné misie. Mesto bude disponovať veľkým množstvom budov určených na prieskum či prípadnú kúpu. Časť hry by sa mala dokonca odohrávať na Mesiaci. Titul ponúkne wallruning, ktorý hráči poznajú zo série Titanfall. Hráčova postava bude mať samozrejme k dispozícií aj ďalšie akčné útoky, ktoré však budú závislé na zvolených schopnostiach. Dá sa tak skonštatovať, že hra bude rýchlejšia s dostatkom akcie. Presun po meste si bude možné zabezpečiť prostredníctvom auta či motorky. Tieto dopravné prostriedky sa budú dať kúpiť alebo ukradnúť. Počas ich riadenia sa pohľad prepne z prvej do tretej osoby. Chýbať nebudú naháňačky v uliciach mesta.

Príbeh sa zameria na nájomného zabijaka menom V.  Ten žije v už spomínanom Night City ovládanom spoločnosťami. Na začiatku hry si hráč zvolí pohlavie, vzhľad a dokonca aj minulosť svojej postavy čo bude mať vplyv na samotný vývoj hry. Prostredie budúcnosti poskytne desiatky hodín strávených v hlavnom príbehu a ďalšie hodiny sa hráči môžu baviť plnením vedľajších aktivít. Skrátka a dobre v Cyberpunk 2077 nebude núdza o hernú náplň.

Čo sa týka herných mechaník, v hre bude absentovať klasický RPG level systém postavy, tá bude získavať skúsenostné body za plnenie hlavných príbehových misií. Vedľajšie úlohy však v sebe budú tiež skrývať odmenu v podobe StreetCards pomocou, ktorých si hráči budú môcť odomknúť ďalšie možnosti a tiež NPC postavy, s ktorými bude možné komunikovať. Titul dodá postavám hĺbku vďaka prepracovanému systému dialógov, v ktorom každé rozhodnutie bude mať dôsledky čo znamená vplyv na ďalší vývoj v príbehu. V hre budú tiež chýbať triedy postavy. Sami hráči si však vytvoria svoje vlatné unikátne postavy, kombináciou rôznych zručností a vylepšení. Štatistiky či vylepšenia postavy a zbraní budú samozrejmosťou. Systém boja bude podobný ako v The Division, kedy budú mať nepriatelia nad hlavami ukazovateľ zdravia a pri streľbe z nich budú vyletovať čísla v závislosti od zásahu.

Hra ponúkne klasické zbrane a to hneď niekoľko typov. Power zbrane – pôjde o klasické zbrane. Tech zbrane – budú schopné strieľať cez steny. Smart zbrane – bude sa jednať napríklad o vychytávky akými sú navádzané náboje.  Nebudú však chýbať ani rôzne zbrane určené na boj zblízka. Bojovať sa bude dať aj s vylepšenými časťami tela.

Cyberpunk 2077 sa podľa uvedených informácií javí ako v celku zaujímavý herný počin. Poľskí vývojári v rozhovore pre Gamespot Live sľúbili, že už budú o hre viac hovoriť a tiež ju ukazovať. Uvidíme ako sa titul presadí na hernom trhu.